-
Вашата кожа
Нашите съвети за вашата кожа
- Лице
- Тяло
-
Слънце
- Грим
-
Марката
Дарбата да успокоява
-
Нашите съвети за вашата кожа
Дарбата да успокоява
Инструмент за измерване на еко-социалния дизайн на козметичните продукти.Инструмент за измерване на еко-социалния дизайн на козметичните продукти. Методът, разработен от Пиер Фабр и оценен от независим орган AFNOR Certification, се основава на оценка на 20 екологични и обществени критерия, като биоразградимост и натуралност на формулата, въглероден отпечатък, потребление на вода или Корпоративна Социална Отговрност (CSR). След това тази оценка се преобразува в буква от А до D, която обобщава въздействието на продукта върху околната среда и обществото.
Основана от фармацевт-хуманист и страстен ботаник, посветен на производството на продукти си в Окситания. Pierre Fabre Group, към която принадлежи марката Eau Thermale Avène е бранд ангажиран от самото си създаване със защитата на биоразнообразието и респект към хората. А днес отиваме по-далеч.
Трябваше да ускорим борбата срещу глобалното затопляне, рисковете за здравето, изключването във всичките му форми и нарастващото недоверие на потребителите и пациентите. Бяхме убедени, че няма да успеем да се справим с всички тези предизвикателства, ако работим поотделно. Ето защо Pierre Fabre Group разработи инструмент за информация и оценка на социално и екологично въздействие на козметичните продукти върху околната среда и обществото.
Инструмент, който има за цел да бъде надежден, прозрачен и полезен, за да ни помогне да разработваме продукти, които са по-щадящи за планетата, и да позволи на всеки да избира своите продукти с пълно познаване на фактите.
За да бъде оценката на екосоциалния дизайн цялостна и достоверна, изработването на скала за оценяване на екологичността е сложна задача. Главното предизвикателство беше да се направи лесна за разбиране и употреба за всеки. По този начин всеки продукт се асоциира с буква от А до D, показваща екологичната му оценка.
Оценката на всеки продукт е придобита чрез оценка на 14 критерия за екологично въздействие и 6критерия за социално въздействие. Екологичния резултат представлява 2/3 открайната оценка, докато социалния резултат представлява оставащата – 1/3 от финалната оценка. Общата оценка се базира върху максимум от 15 точки и се пресмята наново според максимална оценка 20 за да се установи Green Impact Index на продукта.
ЕКОЛОГИЧНА ОЦЕНКА | (от 60, преобразувани в резултат от 4) | /5 Тежест/обем | |||
---|---|---|---|---|---|
/10 Материал на опаковката | |||||
/15 Степен на рециклиране | |||||
/10 Въздействие върху парниковите емисии | |||||
/10 Консумация на вода | |||||
/5 Замърсяване на въздуха | |||||
/5 Еутрофикация на водните басейни | |||||
(от 5 преобразувани в резултат от 3) | /2 Биоразградимост за 28 дни (+0,5 бонус точки, при биоразградимост за 10 дни) | ||||
/2 Натуралност | |||||
/1 Брой на съставките | |||||
/2 | /0.5 рганично отгледани растения или без използване на химия | ||||
/0.5 Активна съставка добита без химични разтворители и част от кръгова икономика | |||||
/1 Устоичиво сертифицирано производство | |||||
/1 | /1 Географски произход на суровините | ||||
СОЦИАЛНА ОЦЕНКА | /5 | /2 Органично сертифициран продукт (Cosmos, AB) | |||
/1 Продукт, произведен във Франция | |||||
/2 Поне един социален ангажимент поощряващ биоразнообразието, образованието, пациентските организации или се бори със социална нестабилност. | |||||
+1 бонус точка, ако продуктът (и/или) : • съдържа поне една суровина от справедлива търговия • е с произход Франция • Е регистриран във Vegan Society | |||||
Общ резултат от 20 точки | |||||
Оценката се преобразува в A, B, C, D на следния принцип: A > 15, 15 ≥ B ≥ 10, 10 > C ≥ 5, 5 > D ≥ 0 |
NOTE ENVIRONNEMENTALE | (sur 60 ramenée à 4) | /5 Rapport poids / Volume | |||
---|---|---|---|---|---|
/10 Intégration de matériaux recyclés ou certifiés FSC PEFC | |||||
/15 Recyclabilité | |||||
/10 Contribution à l'effet de serre | |||||
/10 Consommation d'eau | |||||
/5 Acidification de l'air | |||||
/5 Eutrophisation de l'eau | |||||
(sur 5 ramenée à 3) | /2 Biodégradabilité sous 28 jours (+0,5 point bonus si biodégradable sous 10 jours) | ||||
/2 Naturalité | |||||
/1 Nombre d'ingrédients ≤ 15 ou formulation en Cosmétique Stérile | |||||
/2 | /0.5 Plante(s) cultivée(s) en bio ou sans traitement chimique | ||||
/0.5 Actif extrait sans solvant chimique ou en économie circulaire | |||||
/1 Site de fabrication certifié pour l'environnement ISO 14001 ou ECOVADIS | |||||
/1 | /1 Origine géographique des matières premières | ||||
NOTE SOCIETALE | /5 | /2 Produit certifié bio (Cosmos, AB, ...) | |||
/1 Produit fabriqué en France | |||||
/2 Au moins un engagement sociétal en faveur de la biodiversité, de l'éducation thérapeutique, d'associations de patients ou de lutte contre les précarités | |||||
+1 point bonus si le produit (et/ou) : | |||||
Note globale de 20 pts | |||||
Une note traduite en A, B, C, D selon le principe suivant : A > 15, 15 ≥ B ≥ 10, 10 > C ≥ 5, 5 > D ≥ 0 |
За създаването на този инструмент за измерване на екологичното и социално въздействие, ни бяха необходими 12 години усилия и повече от 3000 анализа на жизнения цикъл на продукти и опаковки. Устойчивостта и надежността на нашия метод за измерване бяха оценени от AFNOR Certification. В края на своя одит независимата организация заключи, че системата е стабилна и надеждна: рейтинговата система, събирането и консолидирането на изходни данни, използваните технически и човешки ресурси и подходът за непрекъснато подобряване на индекса за екологично въздействие.
Някои от нашите грижи са оценени с A или B според Green Impact Index
NEWSLETTER
Коя рутината по грижа за кожата трябва да приемете?
Идентифицирайте какво наистина й трябва с помощта на нашите експерти и открийте най-подходящата рутината по грижа за кожата за вас.